Nitka toru vol.1

Sekcja merytoryczna znowu domaga sie, żeby oddać im głos. No to co? Niech im będzie 🤬

Nitka toru – czyli którędy jeździć po torze 🤔

To, rzecz jasna, temat rzeka ale podejmiemy się go w odcinkach. Wrzucamy jedynkę i jazda 🙃 na początek kilka uwag ogólnych.

1. Tor jest szeroki (nawet wąski tor jest szeroki!) – żeby to udowodnić wystarczy przejechać się po jednym okrążeniu po jego lewej krawędzi, następnie po prawej a na koniec środkiem. Po co? Żeby przekonać się, że jest z czego wybierać w kwestii tego którędy jeździć (no i którędy wyprzedzać).

2. Wybierając nitkę toru dokonujemy kompromisu pomiędzy nitką najkrótszą, najszybszą a naszymi umiejętnościami i sprzętem, na którym jedziemy (zakładamy tu, że wybieramy nitkę tak aby pokonać tor w jak najkrótszym czasie).

3. Pomimo, że istnieje zapewne jedna najszybsza nitka to trzeci i czwarty z elementów kompromisu powodują, że na torach często się wyprzedzamy – i bardzo dobrze.

4. Przyjmuje się, że pojedynczy zakręt ma trzy strategiczne punkty – skrętu, apex oraz punkt wyjścia. Dobrze jest trafiać w apex bo wtedy można bezpiecznie i entuzjastycznie odkręcać manetę na wyjściu 😋

5. Mamy bardzo różne typy zakrętów pojedynczych, mamy też sekwencję zakrętów. Wybór nitki to fascynująca i bardzo ważna sprawa – czasem trzeba „zepsuć” pierwszy z zakrętów, żeby z drugiego wyjść na pełnej 🚀 a czasem nie możemy bo kolega siedzi nam na ogonie i nas wyprzedzi i przyblokuje 😁

6. Wielokrotnie widzimy jak rider pomimo, że pędzi na łokciu prawie każdy zakręt to jest swobodnie objeżdżamy przez innych, jadących lepszą (szybszą) nitką.

7. Żeby zanadto nie ułatwiać sprawy to jeszcze raz przypomnimy, że zupełnie inaczej dobieramy nitkę na PitBike, inaczej na 300cc inaczej na 600cc i inaczej ma 1000cc. Czasem ustawiamy się inaczej do wyjścia, żeby na końcu prostej mieć większą prędkość, wyprzedzić i przyblokować 🤷🏻‍♂️

8. Ważna jest świadomość wyboru linii, która jedziemy – często na torach spotkacie ludzi jeżdżących cokolwiek losowo od krańca do krańca. Albo nie potrafią sterować motocyklem albo nie czują potrzeby trzymania nitki wyścigowej. Ostrzegamy przed riderami, którzy w połowie zakrętu odpalają nad kaskiem żaróweczkę z wyrażeniem „Ja muszę do apexu” – po czym w poprzek zakrętu zmierzają do miejsca, które uważają za apex. Nie róbcie tak.

9. Chcielibyśmy, żeby każdy potrafił kontrolować nitkę w taki sposób, że gdyby tylna opona zostawiała ślad to po kilku kółkach na torze byłaby tylko jedna linia 🖌️

10. Na dziesiąty krótki punkt nie mamy pomysłu ale wobec faktu, że to miały być luźne myśli to będziemy kontynuować temat w kolejnych wpisach. Mamy nadzieję, że doczytaliście aż dotąd 🙋🏻‍♂️

10bis [dopisany w edycji]. A czym jest apex? Punkt, w którym pokonując zakręt jesteśmy najbliżej wewnętrznej strony toru. Może to być, choć nie musi, geometryczny środek zakrętu. Jest to też punkt, w którym zaczynamy wchodzić na gaz. Ale to bardziej rozbudowany temat. Obiecujemy go poruszyć szerzej 🙃

#trenujzredbike
#czytajprzydługiewpisyzredbike

Spodobało Ci się to co przeczytałeś? Po prawej stronie znajdziesz banner Fb. Twój like jest dla nas naprawdę ważny   

Polecamy się